Activitats

patinetXiaomi

moxilla18Lcolors

Bner CAMINADESinfo

Sierra del Moncayo, 2316 m (Saragossa)

Dissabte 29 Setembre 2012, 10:00

Mitjana

Descripció:

Itinerari amb cotxe :

Sortida de la Ràpita el dissabte 28 a les 10:00 hores davant el CCRR.
Agafarem l’autopista AP7 direcció Tarragona i després l'AP2 direcció Saragossa. Un cop allà continuarem per l'autovia A68, i després carretera durant uns 15 Kms. direcció Logronyo fins a trobar la N-122 amb direcció a Sòria. Arribarem a Tarazona i aquí agafarem la CV-610 fins arribar a San Martín de la Virgen del Moncayo. Hotel Gomar.Telf. 976 192 101.

Qui vulgui sortir a la tarda del dissabte, pot anar directament a l’hotel Gomar.
Temps aproximat del viatge, de tres a tres hores i mitja.

Programa de caminada

Sortirem de la Ràpita a les 8 del matí del dissabte, farem el recorregut esmentat anteriorment i ens arribarem fins el Monasterio de Veruela, dins el Parc Natural del Moncayo, el qual es pot visitar, passejar pel bosc, buscar bolets, etc. El dinar es pot fer de pícnic o restaurants de la zona.

Després anirem a l’hotel a San Martin de la Virgen del Moncayo i, qui vulgui, pot anar a visitar Tarazona, ciutat històrica a 10 Kms.

El sopar de dissabte es pot fer a Tarazona de tapes o a qualsevol restaurant de la zona.

Totes aquestes activitats són lliures.

Caminada

Sortirem el diumenge de l’hotel a les 7:30 per anar amb cotxes fins al Santuari de la Virgen del Moncayo 1615 m. D’allà iniciarem la pujada al Cerro San Juan 2283 m, i direcció NO, en 15’ arribarem al cim de San Miguel o Moncayo 2316 m. 2 hores de caminar. Aquí esmorzarem. Continuarem direcció SE pels cims de Cerro San Juan 2283 m, Morca 2283 m i Peña Lobera 2227 m. Baixarem fins al Collado Bellido 1807 m. Aquí girarem direcció N travessant boscos fins arribar al punt de partida de l’excursió. Total, de 5 a 6 hores aproximadament, depenent del ritme i aturades.

A dalt dels cims la panoràmica és impressionant si el temps acompanya.

Cal portar roba per protegir-se del fort vent, el cierzo, que sovint bufa a dalt d’aquests cims.

Per saber-ne més :

La Sierra del Moncayo amb 2316 m d’altitud és el sostre de la Cordillera Ibèrica. Es troba dins el Parc Natural del mateix nom. És visible des d'un ampli territori i és atalaia natural d’on es pot divisar des del Sistema Central fins als Pirineus. El cim més alt és el San Miguel o Moncayo de 2316 m.

La vegetació va des dels matolls mediterranis a 700m fins al pi negre als 1900 m passant per rouredes y feixedes.

Tarazona, la capital de la comarca, és una ciutat amb una història que es remunta a l’època romana. Va tenir el privilegi de ser ciutat romana.

Les construccions d’estil mudéjar són presents per tota la vila. L’ajuntament renaixentista, la plaça de bous habilitada i la catedral són edificis que s’han de visitar.

Passejar pels carres dels barris cristià, jueu i musulmà i fer aturada en qualsevol bar a degustar unes tapes i un bon vi de la zona és un veritable plaer.

Accediu a un resum de la caminada del Josep Maria Galimany fent clic aquí.

Notes d’Organització :

• La caminada es farà el diumenge al matí.
  • Sortida davant del CCRR, a les 10 del matí del dissabte 28
  • La reserva de l’hotel consta de dormir, esmorzar i dinar del diumenge. Preu: 42 €/persona habitació doble, l'habitació Individual té un suplement.
  • Cal portar menjar per la caminada.
  • Dificultat mitjana. Desnivell 700 metres.
  • Cal dur calçat de muntanya, bastons i aigua.
  • Temps aproximat de la caminada, unes cinc hores sense aturades.
  • Caminada circular i oberta a tothom.
  • Cal organitzar cotxes
  • Caminada guiada per Segundo Fernández.

Per reservar, cal apuntar-se abans del dimarts 25-09-2012.

Fotofrafies de la caminada . . .